torsdag, september 11, 2008

Ledig = tankar

Då var det en ny dag.. och jag gör fortfarande inte ett jota. Är ledig från onsdag (igår) hela veckan. Har seminarium på måndag och började lite med det igår. Bara så att man är förberedd. Annars är jag sån som blir förslappad när jag inte har någonting att göra, fast efter en hektisk vår och sommar så är jag just för tillfället ganska tacksam och kan njuta av att bara vara. För det kommer igång snart. Det vet jag.

Sååå.. jag sitter ganska mycket och surfar på olika bloggar. Jag vet inte vad meningen är, men ibland kommer jag på mig själv med att vilja leva annorlunda. Mer pengar, snyggare, perfekt jobb/skola blablabla... JAG GÅR EMOT MINA EGNA PRINCIPER FÖR FAAN.. Ingen människa kan leva så. Det som visas utåt; media och på webben, är bara en jävla fasad. Det fattar ju vem som helst. Ingen skulle väl skriva i sin blogg att man är olycklig eller har förbaskat tråkigt på jobbet, en livsdröm som man vet inte kommer slå in eller att man har ett tråkigt förhållande.
NEJ, det skriver ingen om. Varför? Jo för att det är grejor man skäms över. Utåt vill vi människor se så friska, starka, glada och lyckliga ut som möjligt.
-Hur är läget? -Jotack, jättebra!

Därför blir jag sur på mig själv. För att jag själv hamnar där. Jag glädjs åt människor som har det bra, självklart. Men att sitta och tro att allt hela tiden är rosa är att gömma sig i en papperskorg. Eller nåt. Iallfall INTE särskilt nyttigt, och inte sant heller för den delen.

Sluttjatat om detta. Idag ska jag diska lite, plugga lite, äta lite, och kanske gå dendär promenaden som jag tänkte på igår..:) Om bara vädret ville vara lite roligare.

Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja tänk om det vore så, att djuren skulle döda oss med, skulle ju nästan vara rättvist!

Anonym sa...

mmm känns inte såå bra just nu :/