tisdag, oktober 07, 2008

Periodare..

När det gått en tid då jag haft rysligt mycket för mig, tentaperioder, eller perioder där jag umgåtts mycket med folk, jobbat eller dylikt, så följer det allt som oftast en period där jag inte pallar nånting. Eller i allafall begränsat. De perioderna diskar jag knappt efter mig. Jag går på mina föreläsningar, kommer hem. Ser att det behövs göras mycket i lägenheten, vet att det finns mycket som jag borde läsa. Men jag bara gör det inte. Jag tänker att "nää.. dehär två-tre föjljande dagarna pallar inte jag". Undrar om det är fel, eller sjukt på nåt vis.
Hur som helst. Jag har en sån period nu. Bara ett par dagar där jag i princip inte gör annat än det jag absolut måste. Och vet ni vad? Jag trivs med det. För jag vet att det snart kommer komma en annorlunda period, då jag gör mer än så. Tränar, lagar bra mat, träffar människor. Mitt liv går sådär i vågor. Och jag trivs mer och mer med mitt liv ju äldre jag blir. Jag tror att det är det som är idén med livet.

Anyways. I tre dagar nu har jag kollat på gamla Tre Kronor-avsnitt och det är förjävla härligt. Jag är lite rädd för att jag inte kan sluta:) Det är så mycket nostalgi bara. Och jag tycker om det.

Någon dag i denna veckan ska jag och Frida baka kanelisar, hoppas jag på. Och kanske ska vi pyssla nån dag med. På torsdag blir det Micke-häng, och då fyller även Christian år. Hoppas det går att kombinera på nåt sätt.

Snart ska det även köpas en biljett till Spanien, där jag och min familj (minus en) ska fira jul och nyår. Kewl! Det var nog allt jag hade idag. Have it.

Over and out.

Inga kommentarer: