torsdag, april 02, 2009

Micke ska nog inte inrikta sig på Mänskliga Rättigheter.

Igår vid middagsbordet:
Jag: Vi hade en jätteintressant föreläsning idag. Visste du att det är olagligt i Marocko att ha sex före äktenskapet? Och kvinnor som blir gravida utan att vara gifta blir utkastade från sin familj.
Micke: Jag antar att det gäller även om de blivit våldtagna?
Jag: Japp!
Micke: Asså, hur kan man vara så jävla dum i huvudet??

Jaaadu det kan man fråga sig. Synd att inte alla MR-studenter hade den inställningen:). Det hade varit skoj.

Nåväl. Idag gick jag hem tidigare från skolan. Jag måste plugga. Och dessutom är jag inte i form. Absolut inte. Jag har en dipp just nu. Men det går bättre. Det får det göra. Nu ska jag laga lurre och sen sätta mig med något gifvande rättsfall eller så.

Over and out.

Inga kommentarer: