tisdag, april 07, 2009

Hemtenta nu igen.

Nuu känner jag mig redo att skriva en rad igen! Vi har varit i Stockholm under helgen. En helt fantastisk lördag fick vi med sol, promenad och jävligt mycket kärlek. Man behöver såna resor ibland. Sen att jag kom hem med en hemtenta dinglandes i luften var ju sin sak, men jag känner mig varken stressad eller pressad och tror som vanligt att detta kommer att gå vägen. Herregud, förra hemtentan fick jag ju VG på. Jag är ju grym...?? Fast det är tråkigt att det är juridik vi läser men att vi inte fått något rättsfall. Juridik bygger ju typ på praxis och att sätta det i relation till fall, men NEJNEJ. Ajja. Jag slutar ju inte att tycka att juridik är kul bara för detta. Men jag hade liksom sett fram emot att sitta och knåpa på ett fall och inte bara sitta och läsa igenom förarbete till lagar...som nu är i görningen.

Lite om Stockholmsresan kanske?
På fredagen när vi kom (vi åkte bil ett gäng upp) gick vi på teater och såg Linda i ASYLSHOPPING. Jag gillade den skarpt. Vi, jag och Micke, gick sedan och tog 2 öl och snackade på puben Dovans som blev vårt stammisställe eftersom vi gick dit även nästkommande kväll:) På lördagen var det som sagt strålande väder och vi gick jättelångt! Från Kungsträdgården ner till Vasamuseet (det var intressant, ja!) och sen till Gamla stan och därifrån ner till Södermalm. Det var en fin promenad, men sen tog vi faktiskt tunnelbanan tillbaks till Fridhemsplan, där vi bodde. På kvällen drack vi öl med Cecilia, Ida L och Susanne, som även de råkade befinna sig i storstaden denna helg. Eller ja, Susanne bor ju där alltid.. men ändå. Det var en mycket trevlig kväll. Tack för den, flickor!!

På söndagen åkte vi hem igen, efter en liten promenad runt hooden där vi bodde. Det var tråkigt väder och resan gick faktiskt relativt snabbt! Det var en underbar helg som jag ska minnas med glädje!

Nu ska jag ta tag i min hemtenta och passa tvätten!
Over and out.

Inga kommentarer: