måndag, april 20, 2009

Bättre tider..

Precis varit och gett blod och smaka på anledningen till det: Jag skulle egentligen väntat in Frida som också börjat ge blod så att vi hädanefter kunde ha det som vår kvalitetstid, men jag var tvungen att göra det nu. Anledning: JAG ÄR PANK. Har inga pengar överhuvudtaget, så nu tar jag min 50-kronorscheck från blodgivningen samt våra pantflasker och går och handlar mat. På riktigt. SÅ fattiga är vi. Fast vi får ju penningar på fredag, så så illa är det ju inte. Egentligen har jag som princip att var 3:e gång (eller om jag känner mig rik) ge de 50 kronorna till barncancerfonden.. det gör jag faktiskt. För det är inte mer än rätt. Men idag var jag i behov av dem. För att inte säga jävligt i behov.

Hur som helst. Har varit i skolan idag och pratat B-uppsats med vår handledare. Det ska nock gå fint. Saker och ting börjar ordna upp sig. Jag har sommarjobb 8 veckor i Ängelholm om jag vill ha det. Ska ge svar på fredag, när jag vet om jag får jobb här i Malmö. På ett sätt hade det varit kul att vara i Ängelholm. Bara jag får åka ner ibland till mitt liv och hälsa på:)

Igår bjöds det på tårta hemma hos Frida och Robbin, eftersom han fyllt år, och det var supertrevligt! Blev iofs mycket girlstalk eftersom jag och Frida och Sara var de som var där:) Jag fick dessutom med mig lite kläder hem som inte Frida ville ha längre. Alltid kul:) Tack för igår, alla inblandade!

Anywho. Nu ska jag strax ner till ica och panta, somsagt.

Over and out

4 kommentarer:

Sara sa...

Tack själv! Hahaha fy fan vad kul att du måste sälja din kropp :D

Clara sa...

Sara: Ja jag vet!! Det känns verkligen som om jag är prostituerad!! Hahaha!

Frida Sofia Pavlovna sa...

JA det vart en treflig tillställning, och på freitag blir det mat och öl! NOM! Jag längtar tills jag får svulla och till pengarna:D Puss!

erika sa...

tack! oj vad spännande!! =) och all lycka