måndag, augusti 24, 2009

Ystad, Öland, fint ska det va!

Ja, jag undrar naturlitvis också när Clara själv ska börja skriva på sin blogg igen. Men eftersom det inte lär hända denna vecka pga. hennes utlandsvistelse (Grekland), så fortsätter jag som ingenting. I helgen var det ju Ystad som gällde (igen). Fantastiskt fint och mysigt. Jag gillade det. Och denna helgen som gäller är det Öland. Jag älskar Sveriges turistmål.




1) Det är billigt (om man vill kostar det typ ingenting)
2) Man slipper växla pengar
Ja, det sista kanske inte är något egentligt skäl att inte semestra utomlands, men jag var ju tvungen att komma på nåt mer som var bra med Sverige. Men det är även bra att man kan åka å korta resor (typ 2-3 dagar) men ändå ha en riktig semester. Så var det i helgen och så ska det bli nästa helg. Sedan börjar skolan, och vem vet då när man får chansen att åka på semester igen.

Kanske Sälen i mars. Man vet aldrig. Hur som helst slipper jag ju växla pengar då med. Om jag åker till Sälen, menar jag.
Jag är inte riktigt som jag brukar idag. Jag kom fram till innan att det kanske beror på att jag har mina linser på fel ögon. Fortfarande mina ögon, men högerlinsen på vänsterögat och vice versa. Jag ska slänga dessa linser så fort denna dag är slut.

Imorgon får jag lön. Tänk er det gladaste man kan vara och lägg till lite, så vet ni hur glad jag kommer vara. Jag ska bjuda Christian på öl. Det har jag inte kunnat på jättelänge. Och Sara hoppas jag, när hon nu vill ha öl.

Snart kommer Clara hem igen. Jag saknar henne.

Tjing.

1 kommentar: