måndag, augusti 03, 2009

Ny vecka och gammal bror!

Då det inte verkade vara någon som läste bloggen, så tappade jag intresset helt enkelt. Men nu när Frida visat ett nytt intresse, tänkte jag att nu kör jag igång igen. Kul att ha ett fan förresten!

Förra veckan gick fort som ett lokomotiv. Bl a innebar den middag hos några vänner (trippeldate, känn på den!) och i fredags begav jag mig upp till ängelholm direkt efter jobbet. Där möttes jag av en massa underbara vänner och framförallt min bror, som äntligen kommit på hembesök från sitt nya land, USA. Med sig hade han sin kärlek tillika fru, Alex, och då dessa blev gifta i USA i december, var det nu dags för deras bröllopsfest. Bättre sent än aldrig. Så hela fredagskvällen och hela lördagen fram till ca kl 15, gick åt att förbereda denna tillställning. Men det blev helt fantastiskt roligt. Mycket glädje och skratt. Lite tårar, då en del tal hölls och var känslosamma. Massa god mat och helt fantastiska människor! Det bästa kalaset på länge. Jag dansade långt in på småtimmarna. Kom i säng vid 4, men tydligen höll de segaste på fram till kl 6.30. Bra jobbat!



Igår, söndag, hade de som var kvar i huset och ängelholm lite brunch, och sedan städade vi undan, åkte till stranden, och avslutade heldagen med att alla som hjälpt till under dagen (vi var 10 st) åt pizza på restaurang City i Ängelholm. Helt ok om man inte vet var denna ligger, men pizzan var faktiskt god!

Idag är det måndag och jag har jobbat klart för idag (för tre timmar sedan...). Det är näst sista veckan, sedan ska jag ha sommarlov i 2 veckor. Ska bli skönt. Jag hoppas på många fina dagar tillsammans med min familj (framför allt min bror) under dessa dagar. Clara och jag träffar heller inte varandra så mycket som vi behöver. Men snart är det slut på det också.

Ikväll är det Coyote Ugly på tv. Jag längtar!
Tror det ska bli något slags matinköp före storfilmen visas.

Jag längtar tills på fredag, då jag får fira min bror, som då fyller 30! Mycket firande! Fest är kul!!

Tjing!

2 kommentarer:

Frida Sofia Pavlovna sa...

Vilken tillställning! Klart jag läser! Hejja Emma!:D

Clara sa...

Jag läser med. Saknar dig. Puss