tisdag, augusti 11, 2009

Härliga dagar!

Jag har bara tre jobbdagar kvar. Är ledig imorgon nämligen. Sedan är det dags för lite sommarlov, innan skolan drar igång igen. Och, just nu längtar jag faktiskt till skolan. Det är en konstant stress, såklart, men det är faktiskt fantastiskt roligt också. Och att det är kul är kul.

Helgen och allt där till blev fin. Träffade broren och moren mest. Fick äta finfrukost med Clara och Micke (dubbeldatesfrukost) och fick njuta av solen ca. 2 timmar varje dag, innan regnets tunga droppar trängde in oss in i husen. I söndags var det först jättefint, sedan började det att regna. Och efter regn, trodde jag att solen skulle dyka upp, men icke! I ca 2 timmar var det inget väder alls. Inte regn, inte sol, inte varmt, inte kallt, inte moln, ingen blå himmel. INGENTING. Det var det konstigaste vädret jag varit med om på länge. Och trött blev man, förmodligen eftersom kroppen trodde att man redan sov.

Igårkväll åkte jag och C med vår buss till havet, och tog fram vår campingutrutning och drack öl och åt pizza. Det blev lite sommarkänsla, trots mycket moln. Jag längtar till vår eventuella resa till Öland. Och blir det inte, så längtar jag till Den helgen då vi kan låtsas som att vi är på Öland. Typ Österlen. Eller Ystad.

Imorgon är jag iallafall ledig, och om vädret tillåter, blir det strandhäng med Clara-underbara och annat fint folk som vill vara med. På kvällen kanske det bli rosévinshäng, vem vet?

Det finns mycket nyckelpigor i Malmö. Och i Ängelholm. Säkert på andra ställen också, men detta är de platserna jag sett dem på. De ser likadana ut på båda ställena.
Nu ska jag se en film innan jobbet börjar.


Tjing!

2 kommentarer:

Frida Sofia Pavlovna sa...

Har du ritat den själv? Hehe. Jag har också bara tre arbetsdagar kvar! Hejja hejja!:D

Emma sa...

Klart jag har ritat den själv. Visst var det likt?