måndag, augusti 17, 2009

Semesesesester....

Semestern är nu här, och jag tror att den kommer bli den bästa på länge! Hittills har jag tre besök inbokade med tre olika vänner som jag inte träffat på riktigt länge. En av dem träffade jag senast i december 2006. Det ni!

I helgen var det kräftskiva i Ystad. Det var kul, men eftersom en förkylning alltid följer en ledighet (min kropp är fantastisk!), så var jag ganska trött redan innan festen börjat. Så jag nattade mig i min (och Christians) buss ca kl 1, till Christians stora sorg. Men. å andra sidan, var jag igår pigg och vaken tidigt. Dagen följdes av Malmöfestival och teater (Asylshopping) och sedan lite häng med andra fantastiska människor inkl. mor och syster.

Ikväll fortsätter Malmöfestivalen, jag ska se Yann Tiersen ikväll kl 21. Längtar! Före det, middag med la famille och efter det, reser jag och mor tillbaks till Ängelholm med min lille bil. Väl i Ängelholm blir det, som sagt, tid för gamla fina vänner!

Jag har ett mission idag dock. Jag måste köpa en kalender. Vet inte vad som håller på att hända med mig, mer än att en massa datum och dagar dyker upp i mitt huvud. Det är för visso ett bra test för att se hur många dagar jag klarar av att hålla i huvudet, men jag börjar att tröttna. Jag trodde tydligen att jag och Clara skulle köpa ny kalender tillsammans, men hennes verkar ju räcka tills november 2023...typ, så jag får köpa en egen. På egen hand. Undrans hur det ska gå. Fast det ska bli lite kul. Spännande. Typ.



Nu är det iallafall främst min slappesovmorgon som ska helgas. jag tänkte dra igång film igen. Eller eventuellt Vänner. Allt funkar.

Jag tycker det är tråkigt att alla åker till Grekland, förresten. Jag ska också åka dit när jag blir stor!

Tjing!

1 kommentar:

Clara sa...

Ja, det ska bli fräckt att åka till Grekland. Vi kunde firat morgon ihop, förresten. För jag har bara legat i soffan och kollat på Sex och storstaden. Och druckit kaffe och sådär. puss