måndag, juli 27, 2009

Jag har firat helg och dag firar vi CLARA!

Helgen började ju, som sagt, men ett kalas hemma hos Clara. Det bjöds på två olika sorters tårta (En hembakad!) och kaffe och cider. Fint!


Efter detta begav jag, Clara, Frida och morsan oss till Ängelholm i min lille bil. Clara och jag släpptes av vid stationen i Ängelholm, och tog tåget (tillbaks...) till Helsingborg där det var Helsingborgsfestival.

Och ALDRIG MER, säger jag. Jag har nu upplevt folksamlingar vad jag ska på ett tag. Dessutom regnade det. Men vi åt middag med några trevliga vänner, bl a min fina Emelie, och åkte hem med tåget som avgick 22.37. På väg hem från Ängelholms station (fortfarande i min lille bil), skulle vi köra inom och lämna Emelie och hennes kompis Johanna. Sammanlagt en resa på ca 1,5 mil. Mot slutet hoppade min bil fram istället för att köra som vanliga bilar. Nästa dag tog jag ut honom på en ny utfärd, men han reagerade likadant då efter att han blivit varm. Fel i kylaren misstänks ligga bakom. Förmodligen någon slang. Jag har som tur är en mycket händig pojkvän, tillika sambo, och han ska ta sig till Ängelholm i veckan och prata allvar med Frasse (min bil). Fram tills dess känner jag lite sorg i mitt gamla hjärta.

I lördags hade jag bl a. en mysig utflykt med Linda, och på kvällen en mysig middag med Linda och Isabell. Fantastiska vänner!
Igår, söndag, gick jag, Clara och vår moder ut på en liten promenad. Vi drack kaffe, Clara åt brunch. Jag smakade på en pannkaka. Den var sådär.

Efter detta åkte jag och mor vidare till Helsingborg, där jag långt om länge fick träffa min kusin Johannes. Han var fin. Han är alltid fin. Det är alltid kul att träffa honom, men det blir så himla sällan...Vi åt thaimat.

Så idag, den 27 juli, är det ju CLARAS FÖDELSEDAG. Vi (jag...) på bloggen önskar henne en fantastisk dag. Tyvärr kan jag inte dela dagen med henne, eftersom jag är i Malmö, och hon är Ängelholm, men jag vet att godbitar som en annan syster och ev. en ovannämnd kusin planerar en visit.

Flickebarnet jobbar ju nu, så det får bli att jag ringer i eftermiddag, när i och för sig jag jobbar. Men skit i det.


Ha en bra Clara-dag!!
Tjing!

1 kommentar:

Frida Sofia Pavlovna sa...

Vem vikarierar för dig nu Emma när inte du skrifver?;)