torsdag, juli 23, 2009

Sagan om lönen som inte räckte.


Tråkig historia det där.

Jag har två kronor på mitt konto as we speek. Nej, det är inte så att jag tagit ut en massa pengar och har dessa liggande i en hög. Nej. Jag äger två kronor. Jag hade 60, men sedan köpte jag kaffe och mjölk. Och det skulle egentligen Christian betala, men han hade glömt sin plånbok. Så nu är det alltså så. 2 kr.

Imorgon är det dock löning. Följande räkningar kommer att dyka upp/har dykt upp under augusti månad: Försäkring: 1200:-, Bredband: 900:-, Elräkning: 944:-, Bilskatt: 700:-. Utöver detta hyra 4100:-, Telefonräkning 300:- och bilförsäkring 200:-.

Hajar ni? Det funkar inte.

Jag jobbade ju inte ens i juni! Fem dagars jobb ger INTE mycket lön. Jag ska tänka på detta till nästa år.

Emelie har lovat att vara sponsor på SR på lördag. Tur. Annars hade jag kunnat börja gråta där och då.

Jag har iallafall ny tandkräm, så det behöver jag inte köpa denna månad.

Glöm inte att åka till Helsingborg och lyssna på det FÄTASTE bandet ikväll. De står i ett tält vid stadsbibblan.

Tjing.

3 kommentarer:

Claran sa...

kommer dy?

Frida Sofia Pavlovna sa...

Tandkräm kan du alltid få av mig! Jag har samma ekonomiska situation som du. Fi fan på den.

Emma sa...

Nej, Clara. Som du märker så kommer jag inte. Det blir jobbigt helt enkelt. Och Frida, jag ska tänka på det nästa gång. Icke slösa pengar på det alltså. I augusti blir vi ju dock rika. Då väntar liseberg etc. Puss!