tisdag, juli 21, 2009

Sommarvikarie...




Nu är det alltså äntligen dags.

Clara har tagit välbehövlig semester från sin blogg. Och som sommarvikarie finnes nu jag, Emma. För oinsatta är jag Claras syster. Bland annat. Jag är även t ex. en två tredjedelars sjuksköterska, sambo med Christian, korianderhatare, renaultägare mm.

Jag ska försöka göra ett så bra jobb som jag kan med Claras blogg. Jag är ju sommarvikarie på jobbet också, så jag är redan lite varm i kläderna.

Idag var jag dock ledig efter att ha jobbat sedan förra måndagen med bara en dags ledighet. Dagens ledighet var välbehövlig. Jag var först lite rastlös och undrade hur jag skulle klara av att inte göra nånting alls, men det visade sig snart att det var ganska skönt. Jag fick gjort en massa trevliga saker. Jag köpte kaffe, lyssnade på radio, gjorde hemmagjord pytt i panna, tvättade, renbäddade min säng och dagen avslutades med en trip till Ystad, där jag åt middag och gick fin kvällspromenad. Fantastiskt trevligt. Jag är dock inte särskilt upplagd för att jobba imorgon, men det är bara tre dagar kvar på denna vecka, sedan är jag ledig hela helgen.
Jag ska upp till Ängelholm i helgen och hälsa på min vän Emelie som är på besök i sin gamla hemstad. Utgång har utlovats på lördag. Det var längesedan jag drog långa rundan i Ängelholm (dvs. förfest, torstens och/eller Nicks OCH bahnhof) och eftersom jag får pengar på fredag så kanske det blir iallafall utvalda delar av Ängelholmsrundan.

Nu är klockan mycket och eftersom jag är anställd inom vård och omsorg, betyder det (ofta) att man börjar tidigt. Själv börjar jag 7.00 imorgon, vilket betyder att jag måste gå och lägga mig typ nu.

Tjing.

1 kommentar:

Clara sa...

Ph vad kul med stora rundan! (=SR) Jag kanske vill hänga på, såvida inte någon vill hänga med och se på Svenska Akademien i hbg med mig. Tjipp och hej!