onsdag, juli 15, 2009

Ljuvliga sommar my ass.

Inte skrivit på länge. Någonstans. Varken här, i min bok, på något papper överhuvudtaget. Även om jag vet att jag mår bra av det. För faan. Jag som brukar gilla sommaren. Jag som brukar leva i ett lyckorus under sommarmånaderna. Det gör jag INTE nu. Därför att jag känner inte att jag lever ett speciellt glädjefyllt liv just nu. Jag är i Ängelholm när jag jobbar. Vilket är helt okej. Jag åker ner till Malmö när jag är ledig. Där jag är just det. LEDIG. Med mig själv, alltså. Jag träffar sällan mina vänner (när jag gör det flyger tiden iväg och jag har det super) och kvalitén med de (den) som jag bor med blir allvarligt talat sällan särskilt stor. Alla är trötta, inklusive mig själv. Och just eftersom jag lever under ledighet när jag är i Malmö så blir det en helt annan rytm på mina dagar här än på Mickes dagar då han jobbar som fan varenda dag. På helgerna kan vi hänga och slappna av. Men oj, hoppsan. Jag jobbar visst 2 helger i rad nu framöver. Skitkul, verkligen.

Det känns som att jag går och väntar och längtar efter någonting som aldrig tycks komma.
Jag kan inte ens njuta av fint väder. Jag lever i min egna värld just nu och några veckor till framöver. Men visst, klart att man har sina dåliga tider. Och mina är nu..

Bitterfittan har återigen talat. Men det var ju ett halvår sedan sist.
Over and out.

6 kommentarer:

Thomas_-_ <3 Kent-_-;! sa...

vi tar en bag in box en skön sommar kväll så lovar jag att du kommer vara glad efteråt! Aldrig misslyckats med det...

Clara sa...

Thomas: Ååå JAAA! När??

Frida Sofia Pavlovna sa...

Gumman! Dont be sad! Jag förstår dig, och jag saknar dig här i malmö! Om inte dessa månader gör dig glad så kommer kommande att göra det, det lovar jag! Många pussar och kärkek till dig! Jag kommer upp till ängelholm i nästa helg, vill du leka då?:D puss puss puss!

Clara sa...

Frida: JAA det vill jag!!! Jag jobbar kort helg och är ledig mycket! Puss och tack älskade vän!

Emma sa...

va fan! Var glad. Så enkelt är det!! Så vida inte bekymmerna är större än att du jobbar. Somrarna kommer faktiskt att vara sånna i framtiden, när du börjar jobba på riktigt! Micke har dock snart semester. Och visst var det väl kul när vi låg på stranden?
Puss

Thomas_-_ <3 Kent-_-;! sa...

Jag har semester nu i 3 veckor, bara höra av dig så löser vi det :)