söndag, september 20, 2009

Grattis Emma.

Jag kanske skulle börja skriva igen? Har tagit paus ganska länge nu.. och Emma (som för övrigt fyller år idag) har ju inte heller fortsatt skriva, så jag antar att det är dags att ta tjuren vid hornen, så att säga.

Igår var Mickens päron och äldrepäron här och hälsade på. Jag hängde med dem till ikea och mottog dessutom en massa växer från sällskapet i inflyttningspresent. Härligt. Jag älskar växter nämligen. Nu är här fint, växtligt (-are) och hemtrevligt och jag trivs.

Till en helt annan sak: Jag har nu sett hela Sex And The City och, sedan innan, hela Vänner och måste bara påpeka ett par saker..förlåt, LIKHETER. I båda serierna händer följande:

-Serien utspelar sig på Manhattan, New York
- Genom hela serien får man följa ett on-and-off-förhållande som givetvis avslutas i on
-En i gänget blir oplanerat gravid (med ett ex) medans en annan, som gärna vill, inte kan få barn och istället tvingas adoptera.
-En i gänget åker till Paris inser att kärleken finns i Manhattan och avbryter därför sin resa
- Bara en tjej förblir ogift (dock inte singel) i serien

Är det inte lite löjligt?
Jag återkommer om jag kommer på fler likheter.
Nu ska jag kolla på tv och njuta afterworken här i mitt gröna hem!

over and out.

1 kommentar:

Frida Sofia Pavlovna sa...

Det vart minsann skarpt av dig att urskilja dessa likheter!!!

Jag läste först "ädelpäron" och tänkte att det vart en tuff benämning på di gamle :D ses imorgon! Pussk!