tisdag, september 29, 2009

Lite av varje.

Jodå. Såatt.

Hemma från en sjukt onödig föreläsning som slösade en timme av mitt liv. Som jag aldrig får tillbaks. Nejdå, nu ska jag inte vara sån.

Som en del av mitt nya liv har jag börjat rida på måndagarna. Jag var alltså där igår och blev tilldelad ridskolans slöaste häst, Master Egoist. Han var slö, men jag fick ändå upp honom i trav några gånger. Man får liksom visa att man bestämmer, annars latar han till sig. Undrar om jag får samma häst nästa gång? Det var i varje fall fruktansvärt roligt och värt alla pengar i hela världen (nästan). Jag är GLAD att Elvan fick med mig på ridskola! Bra där!

Resterande delen av veckan har jag lite att pyssla med. Jag måste plugga, har ett PM att skriva, samt lägga ner tid på min distanskurs som jag lätt sopar under mattan. Men det är lugnt änsålänge. Sen så måste jag sy i en knapp på min jacka, gå till Mido och hämta ut beställda böcker, maila min lärare om mitt ovsan nämnda PM samt diska och lite sånt. Jag har inga fler föreläsningar i veckan. Det blir alltså självstudier. Om 3 timmar ska jag dessutom gå på lägenhetsvisning. Det ska bli spännande. JO, vi har en lägenhet, men vi ska bara titta. Inte röra.

Nähepps. Nu väntar alla dedär sakerna som jag måste fixa.
Over and out.

5 kommentarer:

Cecilia sa...

En kommentar till :) coolt att du har börjat rida!! Och läser du också distans nu? lägenhets visning? kollar ni rundor nu igen? haha många frågor, men han som inte frågar får ingenting veta!

Clara sa...

Cecilia: Jag säger JA till spelningen i Lund, och JA till ölen som komma skall:) Vi kollar bara på lägenheter för skojs skull. ser om vi kan få nåt bättre. Man är aldrig nöjd:)
Jag läser distans och på skolan. 2 kurser parallellt!

Frida Sofia Pavlovna sa...

Fint att du är tillbaka i bloggvärlden mitt ägg! många pussar!

Cecilia sa...

Kanske en öl nästa vecka? En måndags eller onsdags öl kanske? Onsdag är mer helg så ;) Jag kan slå mig ner på ett tåg till Malmö :D

Cecilia sa...

Ja, sicken bra idé, skor kanske finns i Malmö :) Tyvärr kan jag inte på torsdagskvällen. Fasen! är det helt okej att vi tar onsdag? Hade varit jättekul att träffa dig
<3