lördag, januari 24, 2009

Tankar på en lördag.

JAhupp, då var det lördag. Inte så sstor skillnad mot alla andra daagar då jag är jäkligt mycket ledig nuförtiden, MEN ikväll är det iallafall fezt hos Frida och Robbin och det ska bli jävligt kul! För första gången får Robbin vara med gänget och festa. DET ska bli skoj! Hehe..plus att det är fest i allmänhet förstås. Blir fett med folk, trevligt sådant. Jag kan dock inte bli för beruskad eftersom det är första gången på Simmis efter jullovet. Bra tajming, jag som inte ens brukar bry mig om att gå ut på lördagar alls...hehe men idag är det ett mycket speciellt tillfälle:)
Bästa vännen sviker man icke.

Igår var jag hos dem (Frida och Robbin) och kollade på vänner samt käkade mat och sen godis så att jag nästan sprack. Tog sedan bussen hem och satt där med ett gäng tjejer som var fulla och skulle ut på nåt fräckt. Jag avundades inte dem. Istället mindes jag tiden (visst, det händer ibland fortfarande) då man blir full på en förfest, springer för att hinna med bussfärden för att gå ut på nåt dansställe. Jag tänker Madison-tiden nu. Det var grejor det. Sen blev man hämtad när kvällen var slut, och satt helt knäpptyst för att inte föräldern som hämtade skulle ana att man var aspackad. Ja, det var fina tider, men jag är förbannat glad att de är över.
EN sak är jag på det säkra med: Jag vill aldrig återuppleva tiden då jag var yngre. Jag tror aldrig någonsin att jag kommer vilja det. För jag lär mig nya saker hela tiden. Om mig själv och om min omgivning. Och jag vill aldrig vara utan den kunskapen som jag har just för tillfället. Jag tycker att livet bli mycket lättare ju äldre jag blir. Förstår någon? Håller någon med?

Nu står på schemat att vika tvätt och diska och städa upp lite i denna, annars jävligt sunkiga, lägenhet. Renoveringen av badrummet är fortfarande i full gång, och jag hatar det, men lever med det och börjar vänja mig vid att duscha hos vänner, syskon och pojkvän. Idag är det Frida som får mig på halsen:)

Over and out.

2 kommentarer:

Frida Sofia Pavlovna sa...

Ja det vart fina tider, men jag tror de anade att man vart packad i vilket fall:) jäj fest! Lagom beruskad kan man också vara och ha kul:D PUSS! Ses snart:D

Anonym sa...

Din lilla stackare! Jag är ledsen att din lägenhet inte har något badrum, men imorgon ska de ju börja jobba mer, nu när golvet torkad. Så om mindre om en vecka har du ett sprajlans nytt badrum. Tänk på det istället :). Puss