måndag, mars 09, 2009

Om jag vore på Hultsfred, skulle jag låta såhär! :)

Helt jävla underbart. Solen skiner, det är sommar och ölen kyler min strupe som är helt sönderriven efter att jag rappat med i Timbuks underbara låttexter.
Runt om mig står brassestolar och engångsgrillar. Människor slappar, glider runt i flip-flops och shorts, och hänger med nyfunna grannar i tältet brevid. Jag har inte duschat sen vi kom hit för några dagar sedan, men jag njuter ändå. Dethär är livet. Musik och sommar är en perfekt blandning som jag gärna skulle offra ena benet för att få uppleva varje sommar. Senare är det dags för Lars Winnerbäck och hans ljuva musik som påminner mig om somrarna förr i tiden då allting var lekande lätt, svartnande svårt och antingen eller. Livet som pubertetsstinn och oslagbar. Oförstådd och Oövervinnelig. Sårbar och kåt som fan. Jag ska stå där och vagga till Winnerbäck, och tänka att livet är helt jävla underbart.
.
Bild lånad av hd.se. Tullakrok 2004. Memories!

Att jag aldrig har upplevt en riktig festival!

5 kommentarer:

Frida Sofia Pavlovna sa...

Inte jag heller! :(:(:( VI får lätt åka på festival någon gång, jag tror det är oslagbart! Bara inte roskilde, där regnar det ju och blir lervälling, dock är danmark nice på annat vis:) ses imorgon! pussar!

Clara sa...

Frida: Jag är med i en tävling där man kan vinna hultsfredbiljetter, och då skulle man skriva ett blogginlägg som om man var på festival. Såååå.. om jag vinner så bjussar jag:) Puss ja ses!

Anonym sa...

får jag följa med? Older and wiser...kanske?

Clara sa...

Emma: Oh ja! Om jag vinner alltså. :)

Frida Sofia Pavlovna sa...

YÄY!!!!!11 DÅ är jag lätt på! YÄY:D HEJJA CLARA FRISKT HUMÖR!!!! XD :D