söndag, december 07, 2008

Andra Advent minsann.

Ahh.. söndagseftermiddagarna är mina, de bästa på hela veckan skulle jag nästan kunna påstå. I morse vaknade jag med älsklingen vid min sida, och gjorde frukost åt oss. Sen körde jag bil till jobbet för en gång skull, eftersom min cykel blivit vandaliserad. Eller också har jag kört i glassplitter. Vet inte vilket, men störigt är det och det var fint att jag fick låna bil. Jag är Emma evigt tacksam.
Hursomhelst så gick jobbet jättebra idag, och jag fick, tack vare bilen, handlat också. MNu har jag mat för ett helt kompani och det är väl tur det då ekonomin tryter som in i helvete just nu. Nu har jag legat i soffan hela kvällen och ätit mat, lyssnat på ljudbok och spelat tv-spel.. Ahhhh. Det är fint.

Igår var jag på teater med moder, syster och respektive till oss. Det var jättetrevligt och efteråt gick vi till Lilla Torg och åt indiskt. NAMNAM. My favourite! I fredags var jag i Ängelholm och hälsade på Linn, som föder barn om endast 2 veckor och indeed är tjock som en julagris. Som hon själv uttryckte det. Vad fint det är med graviditeter och barn. Helt magiskt.

Nähepp. Nu ska jag lägga mig i bingen. Imorgon är jag ledig, ny kurs börjar på tisdag, och då sa jag ta tillfället i akt och städa lägenheten. Veckan bjuder på inte mindre än TVÅ julfester, så det ska bli superskoj!

BRA dag har det varit, och jag är lycklig.
Hej på en stund.
Over and out.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint att du är lycklig:) Jag kom på en lysande idé, men sedan läste jag att du skulle på två julafester alleredan.. jag inte en endaste:) Hade tänkte bjuda in till "Julafton" hemma hos oss, om du och micke vart sugna, jag och Robbin ses ju inte på julafton, och likaså ni;P typ byta klappar och äta julamat! Oh well! Puss!

Clara sa...

Frida: åå.. tråkigt. Ni kan inte någon annan gång då? Mina julfester är ju torsdag och fredag... vilken annan dag som helst hade vart bra?! Jag tyckte det var en jättebra idé nämligen! Puss

Anonym sa...

Jo jag menade inte på något speciellt datum, vi kan planära in det när som:) Mysigt! <3 Puss!!

Frida Sofia Pavlovna sa...

Julafton på onsdag?:) Puss! Tack för fikan idag :D:D