fredag, juni 06, 2008

Sommarlov..

Ahh... mitt efterlängtade sommarlov är här. Hemtentan blev inlämnad igårkväll, älskade mor var och hälsade på, och vi var och åt på en restaurang som jag velat äta på väldigt länge. Carib Kreol, för att de ska ha jamaicansk mat och carribien-tema på all mat och inredning. Det var ett jäkligt nice ställe. Trevlig personal och allt. Goda alkoholfria drinkar (jag skulle köra bil...) och maten var helt okej. Jerk Chicken smakade inte riktigt som på Jamaica, men det beror nog mest på att den enda Jerk Chicken jag ätit har gjorts i en vågrätt-vänd tunna mitt vid vägkanten. Så riiktigt samma, rökiga smak var det ju faktiskt inte får jag erkänna...

I morse klockan halv sex var jag och lämnade Emma på Sturup för att hon skulle åka till Stockholm, och sen körde jag hem och somnade vid sju i morse. Vaknade nu klockan tio. Lite sur blev jag för att Skilda Världar inte sänds på självaste Nationaldagen, men jag har haft det ganska gött ändå. Opera Winfrey och vika tvätt är faktiskt inte fy skam det heller. Inte när man vet att man har sommarlov.

Jag läste igenom ett gammalt dakboksinlägg häromdagen som jag skrivit på Helgon för några år sen, och jag önskar att jag kunde skriva mina blogginlägg som jag skrev dagbok då. Det kanske kommer när jag kommer in i skrivandet, men jag gillar det sättet att skriva. Lite filosofiskt, lite skämtsamt, lite informativt. En bra blandning helt enkelt. Kanske sättet att skriva ändrar sig med åldern, eller kanske är det för att nu vet jag att folk (ja, några stycken) kommer att läsa, och därför blir det en annan gargong på mina inlägg..

Ja, inte för att jag har någon aning, men jag ska försöka att få tillbaks lite av det jag hade. Nu har jag ju sommarlov (JÄÄJ!) och mer tid att fokusera.

Over and out.

1 kommentar:

Anonym sa...

...Och Emma säger hjärtligast tack för skjutsen i morse, även om det var rövetidigt. Jag själv känner nu, klockan 20, att dagen nog aldrig kommer att ta slut. Är hur trött som helst, men dagen bara fortsätter och fortsätter. Suck.
Puss