måndag, juni 09, 2008

Paying off...

Äntligen, såhär 4 dagar innan jag reser på sommarens första äventyr, känner jag mig lugn i själen. Allt har lugnat ner sig och alla förberedelser mentalt och fysiskt ska faktiskt ta sin början redan nu. På fredag då, alltså.

Det har varit mycket med papper som ska fyllas i och människor att ringa, men nu är det inte mer än det faktiska lägret kvar. Ska bli grymt kul och enligt mina erfarenheter så kommer jag att få vänner för livet. Häftigt och spännande.

Imorgon är min första och enda (almost-) Day Off, när jag och älsklingsmickis ska ligga och dra oss lääänge, och sen gå dit våra ben tar oss. Ut i solen, picknick?, utflykt?, nåt kommer nog ske. På kvällen har jag en knytkalas-picknick att närvara på. Avslutning med jobbet.
Kul detdär. Jag avslutar ett jobb när sommaren börjar, och börjar ett annat som endast är över sommaren. Jag har mitt jobbsökande på det torra ett tag till.. hehe..

Ikväll har Frida hälsat på. Jag lagade kylling och currysås och fullkornsris till oss och Micke, och sen såg jag o Frida på Outsiders (den lilla stackaren har ju inte femman hemma, så man får ju bjussa:) och Lyxfällan. Sen cyklade hon hem på sin nyfunna (!!) cykel. Det var fint att du kom. Puss på dig min vän!

Helgen var skojig, blev öl som väntat och tjejkväll. Mycket fint. Det blir inte så ofta nuförtiden. Men jag gillar tjejsnack. Snusk och skvaller, det är minsann fina grejor det:) hehe..

Nu ska jag gå och fjäska lite för min man så att jag får uppmärksamhet...för nu fick jag lite tråkigt. På Onsdag blir det Ängelholm, och på torsdag tvätt och packning, så jag vet inte när jag skriver igen. Vi får la se när jag får tid.

Over and out.

2 kommentarer:

Anonym sa...

clara, hej!
Jag snackade med din moder igår och hon berättade då att du skulle titta förbi en snabbis här i nordvästra delen av länet. Najs tänkte jag för då kanske vi skulle kunna ta och ses en snabbis med lunch..eller jag kan tillochmed sitta brevid tvättmaskinen och bara hålla dig sällskap när du förbereder inför ditt äventyr, vad sägs? puss o kram / D

Frida Sofia Pavlovna sa...

Aw tack min vän:) Jag hade mycket trefigt! Ha det så roligt på lägret, jag är i ängelhåla, så om du har en stund över, vilket du inte har.. oh well:D puss!