lördag, juli 12, 2008

Redo..

Nu kan man väl säga att jag vant mig vid att vara hemma.
Jag kom hem efter ett helt underbart, fantastiskt läger förra lördagen, en vecka sen idag (!!), och var sedan ensam hemma i några dagar innan Micke kom hem från Grekland. Vilket blev lite av en chock. Jag har verkligen inte längtat hem, utan bara levt i nuet och här-et i 3 fina veckor, och att komma hem och bara justera sig till det "gamla vanliga" var lite svårare än jag trodde. Jag är, och har alltid varit, grymt rädd för vardagen. Visst den kommer alltid, men när man är uppe i den ser man inte den. Det tycker jag är läskigt. Jag vill inte ha någon vardag. Omöjligt och kanske orimligt, men så är det. Jag vill bara vara "caught up in the moment" hela tiden om jag själv får bestämma. Är jag löjlig?

Hur som helst så är det jäkligt skönt att vara lite ledig. Ha sommarlov ett tag. Mitt schema börjar inte förrän den 21:e så det ger mig en hel vecka till av bara njutning och frivillighet. och DET e najs. Helst skulle jag inte vilja börja jobba alls. Men pengar måste man ju ha. Man lever ju inte gratis, tyvärr.

Jag har ältat och minnts (??) lägret hela veckan jag varit hemma, så jag tror inte att jag pallar skriva så mycket om det. Förrutom att jag haft skoj som fan och lärt mig massvis med grejor. Jag har fått väldigt nära vänner och känslan av att vara som en stor familj som bara är tillsammans för 3 veckor, kommer jag alltid att försöka bära med mig. Man lär känna alla så snabbt, och kommer så nära inpå att det blir ett väldigt speciellt band man har mellan sig sen när man väl ska hem.

Jag tror att jag och Micke har en plan. En speciell plan som vi ska börja planera mer i detalj alldeles snart. Det ska bli fett..

Hejpåre!
Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du menar Clara, du är inte alls löjlig!! Speciellt blir det så för mig när man har varit iväg på något och kommer hem, då blir jag också lite rädd för vardagen. Har varit på lite road trip i helgen och kom hem nu för nån timme sedan och då fick jag en underlig känsla i magen om att jag inte ville tillbaka till varadagen, men det är bara att palla sig till jobbet imorgon!! Fast sen blir det snart London...Nice!! Hur gick repet i helgen?? Kram Cecilia

Clara sa...

Cecilia: Tack för att du förstår:) Man tror sig vara lite psycho när man tänker för mycket..
Repet gick bra, men jag var bara med en liten stund.-. var skönt att repa en sista gång dock.
japps, snart är det dags för nya äventyr:) Tror att vi ska försöka hitta en bil som går till götet på onsdag.. hade varit fett!
Kram